content detail

מה זה חנות מג’נטו? ההיסטוריה והתכונות של פלטפורמת החנות הוירטואלית הפופולרית בעולם!

Post by: 09/01/2017 2 comments 701 views

במאמר הזה אנחנו הולכים לסקור כיצד פלטפורמת מג’נטו נולדה, למה הפכה לפלטפורמה פופולרית כל כך מהר, מתי הגרסאות השונות הופיעו ואילו פונקציות המערכת מכילה, נעקוב אחר השינויים של המערכת עד היום, עד הפיתוחים הכי עדכניים.

ההופעה הראשונה של מג’נטו לא הייתה פשוט הופעה של פלטפורמת סחר האלקטרוני. זה לא במקרה שהיא הפכה לאחת המערכות הכי פופולריות בפרק זמן כה קצר, שגם קיבלה את תשומת הלב של מותגים גדולים (מאוד).
הפלטפורמות השונות הקודמות, לא משנה אם הן היו אפליקציות תוכנה בעלות קוד פתוח או גרסאות מסחריות, הן אף פעם לא סיפקו גמישות מספקת, טריגר שאילץ בעלי חנויות רבים להתפשר.
הקוד הפתוח כמובן אפשר לעצב את הפלטפורמה, אבל, רוב הפעמים זה היה כרוך בזמני פיתוח ארוכים מאוד והיית צריך לצפות לבעיות אבטחה, והרבה פעמים גם אינטגרציה לא מתאימה.

 

החנות הוירטואלית מג’נטו הייתה היוצאת מן הכלל

הפלטפורמה סיפקה מערכת חזקה, פונקציונליות וביצועים גבוהים, קלה לעיצוב, גמישה ומתאימה לגדלי מסכים שונים, שכל מותג יכול היה להתאים אישית לצרכי החברה שלו – וכך גם היום.

 

תוכן:

  • ההיסטוריה של חנות האונליין Magento
    • ההתחלה
    • הפריצה הגדולה
    • הכניסה של eBay ואינטגרציה
  • מג’נטו 2
  • היסטוריית גרסאות מג’נטו
    • Magento Go
    • גרסת ענן מסחרית (Enterprise Cloud Edition)
  • תכונות ומאפיינים של מג’נטו
    • מערכת מורכבת עם תכונות מורכבות
    • עיצוב ותבניות
    • ניהול מלאי
    • ניהול מוצר
    • שיווק דיגיטלי ו-SEO קידום אורגני
    • אפשרויות תשלום
    • הגנת מידע ואבטחה
    • תמיכה וקהילה
    • מערכות ERP שאפשר לחבר למג’נטו
  • מג’נטו מרקטפלייס
  • הסמכות מג’נטו
    • מומחה פתרון מג’נטו מוסמך
    • הסמכות מפתח Frontend
    • מפתח מוסמך ומפתח פלוס
  • אירועי מג’נטו
    • Magento Imagine
    • Meet Magento
    • Developers Paradise
  • למה פלטפורמת מג’נטו שולטת בתחום ה ecommerce בעולם?

 

ההיסטוריה של חנות האונליין Magento

ההתחלה

מערכת מג’נטו הוצגה ב-31 באוגוסט 2007. שני האבות של המערכת היו רועי רובין ו-יואב קוטנר העובדים ב-Varien. בהתחלה מג’נטו תוכננה להיות ‘פיצול‘ של אפליקציית תוכנה שאז הייתה מאוד פופולרית שנקראת osCommerce.

פיצול: בפיתוח תוכנה הכוונה לתהליך בו המפתחים לוקחים קוד מקור (בד”כ קוד פתוח) ומתחילים פיתוח נוסף פרטי, ויוצרים פיצול חדש לגמרי – במילים אחרות, מוצר חדש תחת המיתוג שלהם.

 

אבל בסופו של דבר, ב-Varian חשבו שלחזון של המערכת יש יותר פוטנציאל מזה, וזו הסיבה שהם יצרו אפליקציה נפרדת לחלוטין. השם המקורי היה צריך להשתנות מסיבות משפטיות, בסופו של דבר השם Bento חובר עם המילה Mage, שמצביעים על דמויות עם כוחות קסם במשחקי תפקידים.

כיצד השם Magento נוצר

הסיבה העיקרית ששתי המפתחים החליטו להציג בסיס חדש לגמרי לפיתוח הייתה שהם הרגישו שהמורשת של osCommerce מעכבת אותם יותר מידי, הם לא יכלו לפתח את כל הפונקציות שהם חלמו עליהן בגלל הגבלות. ב-Varian הם חשבו שפלטפורמת osCommerce לא רק שהיא לא מסוגלת לספק את הרקע והיציבות המתאימים, אלא גם שפשוט היה חסר לה את הגמישות הדרושה.

אז הם התחילו לבנות מערכת שכל אחד יכול לעצב בחופשיות בדרך שתספק את צרכיהם כמו שצריך ללא תלות ב osCommerce.

בגלל סיבה זו הם כתבו לחלוטין מחדש את מה שכבר היה ההתחלה של אפליקציית תוכנה – בהתאם לרעיונות חדשים, ועזבו את הבסיס של osCommerce מאחוריהם.

לא הרבה אחרי, ב-31 במרץ 2008 הושקה הגרסה היציבה הראשונה, הקוד הפתוח Magento Community Edition (מג’נטו CE), הניתן להורדה בחינם מהאתר הרשמי של החברה.

 

הפריצה הגדולה של Magento

השקת המערכת הייתה הצלחה גדולה, מרגע ששיחררו את הקוד הכל קרה מהר מאוד והגיעו די בהתחלה ל–50 אלף עוקבים שהשתמשו בקוד הפתוח! הרבה בעלים של חנויות וירטואליות זיהו את האפשרויות הנמצאות בפנים, למה הם יהיו מסוגלים לפתח עם כזו תוכנה גמישה ומגוונת. העובדה שמערכת כה גמישה נוצרה נבעה מכך שהמפתחים התמקדו בהרחבות ותוספים בזמן הבנייה של המערכת From Day One.

הם יצרו מערכת שניתנת להרחבה והסתגלות בכל עת בהתאם לצרכים של חנות וירטואלית נתונה.

הפופולריות של מג’נטו גדלה במהירות: במרץ 2009 היא הייתה יותר פופולרית מה-“אב הקדמון” שלה – osCommerce.

וכבר כמה שבועות מאוחר יותר, הגרסה הראשונה של Magento Enterprise Edition (הגרסה המסחרית) הושקה. זה היה שלב הגיוני, בשלב הזה אפילו המותגים הכי גדולים התעניינו במג’נטו, אבל הופיע צורך לגרסה שבאמת תוכל לספק את צרכיהם.
הגרסה המסחרית למעשה סיפקה התאמה אישית ללא הגבלה, ובאותו הזמן המפתחים של מג’נטו עצמה עזרו למשתמשים באופן אישי. זו הייתה נקודת המפנה שמיקמה את מג’נטו כפלטפורמת ecommerce שבאמת מועילה לאלוו המחפשים פתרונות ecommerce ברמה הגבוהה יותר.

 

הכניסה של eBay ואינטגרציה

אבן הדרך הגדולה הבאה בחיי מג’נטו הייתה ב-2011. רוב המניות שלה נרכשו ע”י eBay בפברואר של אותה שנה, וחברת מגנטו הענקית הפכה למחזיקת המניות היחידה בחודש יוני.
רוב האנשים לא ראו את החשיבות של זה, הם חשבו שהשינוי של הבעלות לא ישפיע הרבה על החיים של משתמשי מג’נטו הממוצעים – אבל, האנשים האלו לא שכחו את העובדה ש-eBay היא הבעלים של עוד חברה, ששמה הדיי ידוע הוא PayPal שירות תשלום מקוון.
אז הרכישה באמת איפשרה תשלום ב-PayPal ו- By Default שולבה באופן מושלם וקבוע לתוך המערכת של חנות מג’נטו. וזה היה רק אחד מתוך הרבה אינטגרציות שמג’נטו הציעה למשתמשיה.
שירותים מוכרים כמו ZendeskMailchimp ו Salesforce, והרבה הרחבות אחרות נתנו כל כך הרבה חופש למשתמשי המערכת, כמו שאף מערכת אחרת לא נתנה קודם, שלא להזכיר באיזו דרך מדהימה המערכת הייתה מסוגלת לעבוד ביחד עם השירותים של Google וכמובן החשוב שבהם Google Analytics.
Google Analytics הכרחי לכל חנות וירטואלית: אופטימיזציה של עמודים, אסטרטגיית תוכן, פילוג (segmentation) של לקוחות, כל זה לא היה אפשרי אם Analytics לא סיפק למשתמשים ערימות של מידע.
בסופו של דבר, החברה שינתה את שמה ב-2010: מהשם Varian הפכה רשמית ל-Magento תחת חסותה של חברת הענק הלא היא eBay.
קהילה ענקית ומסורה נוצרה מאחוריה בשנים האחרונות, שקיימת לא רק ברשתות השונות. מג’נטו ארגנה את הכנס הרשמי הראשון שלה ב-2011, יותר מ-800 איש הגיעו לכנס. לכנס Magento Imagine שאורגן ב-20144 בלאס-וגאס כבר הגיעו 1,7000 איש.

מאמר קשור:  מה ההבדל בין מג'נטו 2 למג'נטו 1? השוואה מלאה

 

חלק מהפיתוחים האחרונים:

  • הסמכת מפתח מג’נטו הוצגה גם כן ב-2011: בשלב הזה החברה התחילה באופן רשמי לאמן מפתחים המסוגלים להתמודד בצורה מקצועית עם המערכת.
  • 2012 הביאה איתה שיא חדש: הורידו את מערכת הקוד הפתוח יותר מ-4 מיליון פעמים! והיא הייתה בשימוש ע”י יותר מ-150,000 חנויות מקוונות ברחבי העולם! פשוט מדהים.
  • ב-2015 Magento הפכה שוב לעצמאית כתוצאת ארגון מחדש של חברת האם – eBay, הבעלים החדש שלה, Permire (חברת הון עצמי פרטית) חשבה שיהיה עדיף לשחרר את המפתחים.
  • הפיתוח הכי חדש מבית מג’נטו העצמאית היה ב-1 לאוגוסט 2016 כאשר רכשה את RJMetrics, חברה העוסקת באחסון ענן מבוסס שירותים אנליטיים (ניתוח ומידע)  שכבר התמקדה בוודאות בבעלי חנויות וירטואליות. זוהי הרכישה הראשונה מאז שהחברה הפכה לעצמאית ומדובר בצעד ענק, ויכול להיות גם למשתמשי הפלטפורמה, מכיוון שזה פותח את הדרך בפני פתרונות אנליטיים יותר מדויקים לאינטגרציה, ובכך מתכוונת להקל על רכישת לקוחות והגדלת ההמרות.

 

Magento 2

שמונה שנים לאחר שדמיינו ב-Varian את פלטפורמת מג’נטו, ב-2015 Magento 2.0 סופסוף הושקה. הפלטפורמה המחודשת מכילה מספר API חדשים ההופכים את האינטגרציה של שירותים חדשים ומודרניים אפילו ליותר פשוט למפתחים, בנוסף, הם אפילו עשו פיין טיונינג (כוונון עדין) למערכת התשלום בהתאם לדרישות הצרכים של ימינו אנו, ובכך הפכו את המיקסום של ההמרות לאפשרי.
כמו לכל דבר גם כאן ניצבים בפנינו חסרונות, החיסרון הבולט בפני המפתחים שמעוניינים לבצע מיגרציה מפלטפורמת מג’נטו 1 לגרסה 2 החדשה, צריך לכתוב מחדש הכל החל מהבסיס, ביצוע מיגרציה כמעט ובלתי אפשרי! ניתןן לבצע מיגרציה לנתונים בעזרת כלים וסקריפטים שונים, אך במקביל תצטרך לוותר על ביצוע מיגרציה לתבנית העיצוב הנוכחית שלך בגרסת מג’נטו 1 ועל פיתוחים מיוחדים.

סט של טכנולוגיות מודרניות הוטמעו במג’נטו 2, ואם לומר את האמת הדבר מקל מאוד על עבודת הפיתוח והופך את הפעולה של החנות גם למהירה הרבה יותר בכ 30%, בין הטכנולוגיות ניתן לראות:

  1. PHP 7
  2. Varnish (עמוד שלם נשמר ב CACHE לשימוש מהיר יותר)
  3. Redis
  4. Modern JS Stack
  5. RabbitMQ
  6. Solr
  7. PHPUnit
  8. Composer

בנוסף, גם חווית המשתמש שופרה, כשסוקרים את ההזמנה ניתן לראות את התמונות של כל מוצר, תהליך התשלום הפך להרבה יותר מהיר ופשוט (הוא הופחת ל-2 שלבים בלבד), ואפילו הכנסת הכתובת של ‘bill-to’ לא חובה. בנוסף, המערכת תומכת Build-in במספר מערכות תשלום פופולריות שלא שולבו בעבר.

 

היסטורית הגרסאות של Magento

2008:

הגרסה היציבה הראשונה Magento Community Edition ( מג’נטו CE) שוחררה. לא הרבה אחרי גרסה 1.1 יוצאת גם כן, שבה אפשר למצוא API שמסוגל להתמודד עם מוצרי Bundle וגם עם מוצרים וירטואליים, בנוסף ישנה אפשרות להגדרת מוצר בודד. גרסה 1.2, שבה מופיעים מוצרים הניתנים להורדה, ניווט בשכבות ו-FTP, יצאה גם היא באותה שנה.

2009:

מג’נטו CE גרסה 1.3 שוחררה, אבל החדשות המרעישות היו שהגרסה המסחרית יוצאת לאור, שלה יש את גרסה מספר 1.6 בהשקה.

2010:

השנה בה CE 1.4 ו-EE 1.8 יצאו, והביאו שינויים חשובים בהתאמה אישית של העיצוב, הם הציגו וידג’טים, והחשוב שבהם הוא עורך WYSIWYG וחידושים נוספים.

2011:

עם הגרסאות CE 1.6 ו-EE 1.11, התאפשרה התמודדות עם מספר Data Bases במקביל מממשק יחיד של מג’נטו, ובכך מאפשר לנהל מספר חנויות מג’נטו במקביל בפשטות ובנוחות.

2012:

בעיצוב המראה של CE 1.7 ו-EE  1.12 יש אפילו יותר חופשיות ע”י הצגה של ערכות נושא למובייל, וגם קודי קופונים שמיוצרים אוטומטית במערכת הופיעו גם כן, בדיוק כמו האפשרות של תמחור מוצרים בהתאם לקבוצות משתמשים שונות, וניתנה האפשרות להתחבר תוך שימוש ב – REST API ואפילו אפשרות השימוש CAPTCHA הופיעה.

2013:

השנה של CE 1.8 ו- EE 1.13. הגרסאות החדשות מביאות עוד אפשרויות חישוב מחיר מפותחות, בזמן ש-EE מביא איתו שיפורי ביצועים משמעותיים לצורך אינדוקס.

2014:

במקרה של CE 1.9 ו-EE 1.14 כבר ישנה האפשרות של שימוש באינסוף ערכות נושא (עיצוב), בדיוק כשרספונסיביות (תאימות מלאה לכל סוגי המסכים) הוספה למערכת כמענה להתרחבות הברורה של עידן המובייל, הכוללים גם אימייל רספונסיבי.

2015:                                                          

הגרסה החדשה, המודרנית לגמרי של פלטפורמת ה-eCommerce, מג’נטו 2 המיוחל שוחררה. מספר פונקציות חודשו, וארכיטקטורת הקוד של המערכת השתנתה גם היא ביחס לגרסאות הקודמות.
מג’נטו 2 הוכרז כבר ב-2010, אבל הפיתוח שלו לקח יותר זמן מהמתוכנן ובמקור הוא תוכנן לצאת ב-2011, אבל בסופו של דבר גרסת ה Beta יצאה רק ביולי 2015! מאז, גרסאות 1.X ו-2 עובדות האחת לצד השנייה, אבל רקק האחרונה שבהן מעודכנת בהווה על-ידי מפתחים.

2016:

ביולי 2016 מג’נטו 2.1.0 CE ו-EE הושקו.

 

תכונות עיקריות בגרסת Magento CE החדשה:

פיתוחי PayPal:  פתרונות המקלים על הגדלת ההמרות, יישום שמירת ואבטחת כרטיסי אשראי בכדי לפשט קניות חוזרות (‘טוקניזציה’ בעגה המקצועית).

Braintree: השירות אוסף מידע על תשלום באופן מאובטח, בזמן שתהליך התשלום עדיין נמצא תחת שליטה מלאה.

ממשק ניהול משופר: חיפושים מהירים וקלים יותר בממשק האדמין, מוצר חדש משופר, יצירת קטגוריית תוכן ושימוש במערכת ניהול התוכן של המערכת (CMS בעגה המקצועית).

 

תכונות עיקריות בגרסת Magento EE החדשה:

עדכון תוכן: יצירת תוכן פשוטה, תצוגה מקדימה של תוכן ותזמונו (לדוגמה למוצרים, קטגוריות, תוכן CMS, קידום מכירות, מחירים ועוד)

Elasticsearch: פתרון חיפוש מהפכני המחליף את Solr המוכר, הוא גמיש בהתאמה לעומס תנועת החיפוש, הוא מנהל קטלוגים גדולים ללא קושי ומתמודד עם 33 שפות כברירת מחדל.

פיתוח PayPal, תחומי אירוח Braintree, ממשק ניהול משופר (ראה Magento CE בפסקה מעלה)

 

 

Magento Go

Magento Go הייתה גרסה מבוססת ענן שיצאה ב-2011 וכבר לא קיימת. המטרה שלה הייתה להציע לחברות קטנות את אפשרות השימוש במג’נטו ללא התקנה, בגלל עצם העובדה שהמערכת כולה עבדה בטכנולוגיית ענן. באותו הזמן זה היה (מן הסתם) הגרסה שהכי פחות ניתנת להתאמה אישית, הגמישות של מג’נטו אבדה. בסופו של דבר, בפברואר 2015 פלטפורמת Magento Go הפסיקה לפעול לתמיד.

 

גרסת הענן למשתמשי מג’נטו EE

 

הפתרון המבוסס ענן הכי חדש הוכרז לאחרונה בכנס Magento Imagine 2016. המערכת משתמשת בשירות הענן AWS, ובכך מאפשרת יותר גמישות ללקוחות המסחריים ללא הצורך להקים INSTANCES על-מנת להיות מסוגלים להשתמש במג’נטו. לאחר שלמדו מהטעויות של Magento Go, לא יהיו הגבלות בכלל על התאמה אישית בגרסה הזו.

מאמר קשור:  מדריך מג'נטו 2 בעברית - איך להעלות מוצר מורכב?

 

מאפייני ותכונות מגנטו

מאחר ושיבחנו כל כך את הגמישות, המדרגיות ויכולת ההתאמה האישית של פלטפורמת מג’נטו, זה לא יזיק לבחון קצת יותר לעומק עם אילו תכונות אתה יכול לעבוד במידה ותחליט לבחור במערכת הזו כפלטפורמה לחנות הוירטואלית שלך.
אז בואו נראה מה מג’נטו מציעה, שבגלל זה מאות ואלפי חנויות וירטואליות בנויות עליה ברחבי העולם:

מערכת מורכבת עם תכונות מורכבות

השימוש במג’נטו לא יכול להיחשב כקל. הוא לא נועד לאלו המתחילים בסחר האלקטרוני, במידה ועדיין לא נתקלת בממשק מנהל יותר מסובך מעורך טקסטים פשוט, מובטח שלא תוכל להתמודד עם ממשק המנהל בצורה חלקה.
אך עם זאת, הוא יהיה חבר טוב לאלו שהתנסו בעבר בממשקים מורכבים: הם יוכלו לנהל הכל באותו מקום, החל מאנליטיקה דרך תפעול מקבילי של כמה חנויות מקוונות, ועד המידע של המוצרים והמשתמשים.

עיצוב ותבניות

אם אתה רוצה להתאים אישית גם את המראה של מג’נטו, יש לך למעשה אין סוף אפשרויות. חברת מג’נטו לא מציעה תבניות לרכישה או הורדה בעצמה, אז לחפש שם יהיה לשווא.
באותו הזמן, צריך לציין שבמקרה ואתה רוצה להתאים אישית את החנות המקוונת שלך בהיקף רחב יותר – היתרון הכי גדול של מג’נטו הוא בדיוק הגמישות הזו שאתה מחפש – תצטרך מומחי מג’נטו מקצועיים אפילו בשבילל הפיתוח של העיצוב, על-מנת להבטיח ששום דבר לא ישתבש בתהליך.

ניהול מלאי

למג’נטו יכולת גבוהה לביצוע משימות ניהול מלאי, בעזרתו אתה יכול לעקוב באופן רציף אחרי כמה וממה עדיין יש לך במלאי, איזה מוצרים נגמרים במלאי, אילו מוצרים אפשר לפרסם ואילו צריך להזמין מחדש מיד.
כמובן שאת החלק הזה אתה יכול לעשות בעצמך דרך ממשק האדמין, מה נחשב קצת או מעט (מבחינת סחורה), מתי המלאי מלא ומתי המערכת צריכה להזהיר אותך שהגיע הזמן ליצור קשר עם הספק שלך כדי לחדש אתת האספקה.

כמובן שאתה יכול למכור גם מוצרים וירטואליים ומוצרים הניתנים להורדה  – במקרה הזה אתה יכול לקבוע שיש אינסוף מוצרים קיימים במלאי. אם אתה מוכר ספרים דיגיטליים, תוכנות או מוצרים דיגיטליים אחרים בחנות הוירטואלית שלך, זה אפילו לא טיפת אתגר למערכת המג’נטו מאשר מכירת חולצות, גרביים או מכשירים אלקטרוניים אחרים.
במקביל, אתה צריך לדעת שלפונקציית ניהול המלאי יש רק פונקציונליות בסיסית, לא משנה כמה היא שימושית, היא לא יכולה להחליף מערכת ERP, בה אתה יכול לנהל ביעילות אפילו כמה מחסנים במקביל. כמובן שאינטגרציהה למערכות ERP חיצוניות היא גם אפשרות.

ניהול מוצר

אפשר לומר בלי הגזמה שבתחום הזה מג’נטו מנצחת את רוב מערכות הקוד הפתוח או המסחריות בשוק.
צפוי מפלטפורמת ecommerce שתהיה מסוגלת להתמודד עם כל סוג של מוצרים, אבל, זה נשאר בגדר פנטזיה ברוב המקרים. בזמן שאתה יכול לארגן הכל איך שאתה רוצה בחנות פיזית, לכתוב מה שאתה רוצה על הלוחות ועלל תגי המחיר, זה קצת יותר מסובך בעולם המקוון.

 

סוג המפרט שצריך להגדיר תלוי בסוג המוצר

לאוכל יהיה תאריך תפוגה, לרכב יהיה משקל ולסט מברגים יהיה מספר חלקים. אתה יכול לעבוד עם אינסוף מאפיינים, והגמישות המתאימה הדרושה לכך חסרה ברוב המערכות.
כמו שאתם מנחשים – באופן טבעי, מג’נטו היא היוצאת מן בכלל בתחום הזה. אתה יכול להגדיר כל סוג של מאפיין במערכת, ואתה אפילו יכול לעבוד איתם בחופשיות, המשתמשים יהיו מסוגלים לסנן ולצמצם את החיפושים בהתאםם עד שימצאו את המוצר המתאים.

 

שיווק דיגיטלי ו-SEOקידום אורגני

עוד יתרון גדול של המערכת. כמובן שאינטגרציה של כלים חיצוניים כמו HubSpot או Buffer ו-Hootsuite עדיין יתאימו למערכת ויבטיחו אוטומציה של מדיה חברתית, אבל בכל זאת יש לה פונקציונליות מדהימה בהשוואה למערכות אחרות. בזכות האינטגרציה, ששיבחנו קודם, מג’נטו למעשה מספקת לנו את כל מה שאנחנו כבעלי חנויות וירטואליות צריכים.
הפלטפורמה מסוגלת להגדיר הצעות cross-sell ו-up-sell, שיכולים להמיר לקוחות.
SEO עובד אוטומטית, אבל במקביל מג’נטו מפגר קצת מאחור בתחום הזה, הוא לא כזה מושלם באופטימיזציה למנועי החיפוש השונים, בעיקר בגלל החיפושים שאוטומטית מייצרים הרבה עמודים אישיים. מצד שני, אתה יכול לאזןן את זה בקלות עם תשומת לב יותר ממוקדת ואסטרטגיית תוכן טובה.

 

אפשרויות תשלום

בחנויות מג’נטו אתה יכול להחליט בחופשיות מה הן שיטות התשלום:

  • אתה יכול לאפשר לאורחים לבצע תשלום.
  • אתה יכול להשתמש בתשלום בקליק.
  • אתה יכול גם להציע פתרונות יותר מורכבים.
  • נוסף על זה, גביית התשלום מאוחר יותר היא גם אפשרות.

המערכת מציגה אוטומטית את המחירים – מחיר המוצרים נוסף לעגלה ומחיר המשלוח גם הוא – בנקודות הכרחיות, כדי לא להבהיל את הלקוחות בסוף. דרך אגב, כל תהליך התשלום עבר שיפור כברירת מחדל בדרך כזו שאתה תוכל לממש את ההמרה הכי גבוהה שניתן לבצע. כמובן שאתה יכול לכוונן עוד יותר אם יש צורך, בהתאם לצרכים שלך, אחרי שלמדת את ההתנהגות של מגזרי לקוחות מסוימים.

 

הגנת מידע ואבטחה

המפתחים ניסו לבנות את Magento בדרך כזו שלא נשארו דלתות אחוריות או נקודות תורפה הניתנות לניצול – במידה והם מוצאים כאלה, התיקון מגיע מיד). מצד השני, אבטחה גם תלויה באיך אתה מפעיל את החנות המקוונת שלך, איזו הגנה נוספת אתה מספק לה, על איזה סוג של שרת אתה מריץ אותה, וכך הלאה.

 

החברה מנסה להביא לך את כל התמיכה כדי שתהיה מסוגל להפעיל חנות מקוונת מאובטחת

ה-Security Center מברך את משתמשי מג’נטו בכל עת הפונים אליהם עם שאלות ובעיות.
חנויות אונליין של הרבה מותגים גדולים רצות על פלטפורמת מג’נטו כרגע, ואלה לא יכולים להרשות אפילו סיכוי קלוש שהמידע האישי של הלקוחות שלהם יגיע לידיים לא מורשות.
(כמובן שיש משקל לסוג התוספים שאתה משתמש, הסיבה: יכול להיות שרכשת את התוספים מספק לא מוכר שהתוספים שלו ניתנים להתקפה.
באופן כללי, כמובן שאתה לא צריך לדאוג אפילו אם אין לך תקציב של כמה אלפי דולרים להגנת סייבר: מג’נטו היא אחת המערכות היותר מאובטחות מבין מערכות הקוד הפתוח, ואתה יכול להפקיד בה בחופשיות את המידע שלל העסק שלך – וגם של הלקוחות שלך.

מאמר קשור:  מדריך מג'נטו 2 בעברית - איך להעלות מוצר מקובץ?

 

תמיכה וקהילה

מפתחים מהצוות של מג’נטו מפעילים שירות לקוחות רק למשתמשי הגרסה המסחרית (גרסת ה EE) הם מספקים אפשרות לחברות הגדולות להתייעץ איתם גם פנים אל פנים. אך עם זאת, הם גם לא שוכחים את הלקוחות הקטנים.
מצד השני, אתה יכול למצוא כמות מדהימה של חומרי הדרכה לא רק באתרים העוסקים במג’נטו, אלא גם באתר של החברה עצמה. אז עם קצת סבלנות אתה יכול ללמוד למעשה הכל על ההתקנה, הניהול של המערכת, וגם עלל הפתרונות של הבעיות שיגיעו בסופו של דבר.
ואם זה לא מספיק, החדשות הטובות הן שיש אותנו, קהילת המג’נטו הגדולה בישראל. אנו האנשים הנלהבים העוסקים בפיתוח, מעצבים ומתאימים את המערכת לדרישות הלקוחות השונים.

מערכות ERP שאפשר לחבר ל-Magento

מג’נטו ניתנת לסנכרון עם מערכות ERP. מערכות תאגידים ניתנות ליישום בצורה מעולה במקרה שאתה רוצה להגדיל את החברה, אם אתה רוצה להבטיח הקצאה תקינה של משאבים – ובזכות לגמישות שלו, ממשק התכנות של מג’נטו יכול להתחבר למספר מערכות כאלה. החשובות שבהן:

  • Microsoft Dynamics AX: הוא בחירה ממש טובה לחברות רב-לאומיות, הוא מספק פתרונות מקיפים לכספים, משאבי אנוש וניהול.
  • SAP: מערכת שאפשר ליישם ביותר מ-20 אזורים תעשייתיים, מבין משתמשיו אפשר למצוא חברות קטנות ובינוניות וגם תאגידים גדולים.
  • NetSuite: מערכת מבוססת ענן המספקת מידע בזמן אמת למשתמשים, ובכך הופכת את העיבוד של דו”חות לאפקטיבי, וע”י כך תומכת ומקלה על קבלת החלטות.

הסמכות מג’נטו

כשמג’נטו גדל להיות אחת מפלטפורמות ה-ecommerce הכי מבוקשות והכי מקצועיות, כמובן שדרישה גדולה עלתה למפתחים שמכירים באופן מושלם את אופן הפיתוח וארכיטקטורת הקוד שלה. מותגים גדולים לא יכולים להרשות לעצמם לשכור אנשי מקצוע שלא מודעים בצורה מושלמת למדיניות הפיתוח הרשמית של מג’נטו – ובדיוק בגלל זה נוצרה ההדרכה של מג’נטו.
ההסמכות המנוהלות ע”י החברה מבטיחות שמפתח נתון יכול להתמודד עם האתגרים של מג’נטו, שהוא יכול לפתור את הבעיות, שהוא מסוגל להתאים את המערכת לגמרי לצרכים של עסק נתון.

בואו נראה איזה סוג של הסמכות מג’נטו מציעה:

מומחה מוסמך לפתרונות מג’נטו

אלה המקבלים את ההסמכה הזו יכולים להצהיר שיש להם ידע מקיף באפליקציית מג’נטו לפי הפרקטיקות הכי טובות, ובכך יכולים להפוך לעובדים חשובים של כל עסק מקוון.

מפתח Front End מוסמך

ההסמכה הזו אומרת שהמפתח הוא מומחה במג’נטו Front End, שהוא או היא מבינים באופן מושלם איך המראה וממשק המנהל של הפלטפורמה ניתנים להתאמה אישית, איך חווית המשתמש בחנות המקוונת ניתנת לשיפור.

מפתח מוסמך ומפתח פלוס      

הסמכה ברמה גבוהה יותר שאומרת שהבעלים שלה מסוגל להתמודד עם מלאי, קטלוגים, תהליכי תשלום, וידג’טים, תוספים והרחבות – יש לו רמה גבוהה יותר של ידע בהבנה איך לעצב את מערכת מג’נטו עד הפרטים הכי קטנים.

 

אירועי מג’נטו

Magento Imagine

אירוע מג’נטו הכי גדול בעולם, שאורגן לראשונה ב-2011 כפי שציינו בתחילת המאמר. האירוע באופן מסורתי מתרחש בלאס-וגאס ובו מבקרים כמה אלפים מיותר מ-45 מדינות בכדי ללמוד, להקשיב ולהרצות, או לבנות מערכות יחסים עם אנשי מקצוע אחרים.

 

Magento Meet

סדרת אירועים המתמשכת ברציפות בכל רחבי העולם, זהו לא אירוע בודד, אלה סדרה של מפגשים שבהם המפתחים העובדים עם מערכת מג’נטו יכולים להיפגש, להחליף רעיונות ולדון בחידושים. היתרון הגדול שלה הוא שהיא עוזרת לחבר בין אנשי המקצוע מכל רחבי העולם.

 

Developers Paradise

Developers Paradise הוא כנס, המאורגן ע”י Inchoo, המיועד למפתחי המג’נטו הכי טובים. בזמן האירוע בן ה-4 ימים מומחים משתפים את החוויה ממקור ראשון שלהם אחד עם השני, דנים בנושאים מעולים של מג’נטו 2 ונהנים “בשמש” כל היום.
כמה מספרים על הכנס: 200+ משתתפים, 25+ שיחות ו-3+ מסיבות.
אנחנו בהחלט ממליצים על האירוע הזה לכל מי שרוצה ללמוד על התובנות הכי חדשות וה-how-to של מג’נטו 22.

 

 למה מג’נטו שולטת בתחום ה-ecommerce?

במאמרים הקודמים שלנו כבר ציינו שמג’נטו, בהשוואה לפלטפורמות אחרות, היא אחת ממערכות ה-ecommerce הכי פופולריות כבר שנים, וזה לא במקרה. למרות שהיא לא אידיאלית לחברות קטנות יותר ובעלי חנות וירטואלית מתחילים בגלל המורכבות שלה, עדיין כמה עשרות אלפי חנויות וירטואליות עובדות עליה, וכמה מהמותגים הכי גדולים בעולם מפעילים את החנויות המקוונות שלהם על בסיס מג’נטו.
כל זה תוצאה של שנים של עבודה קשה, המפתחים בנו קהילה נלהבת במיוחד ומקצועית, הכוללת מומחים – המתחזקים את מג’נטו כל הזמן, בזמן שהם מבטיחים בעזרת פיתוחים חדשים יותר ויותר שהמערכת תעמוד בדרישותת המשתנות, כמו לדוגמה האתגרים של עידן המובייל.

 

מג’נטו היא המערכת הניתנת להתאמה אישית הכי גדולה בשוק

המערכת יכולה לספק למעשה כל צורך שבתוך גבולות ה ecommerce. ערימות ההרחבות, האינטגרציה, החופש והגמישות לפתח מה שרק בא לנו, וכמובן מבנה העיצוב  מדגישים שמג’נטו לא צריכה להיות מודאגת לגבי המתחרים שלה, והשנים הבאות מבטיחות להיות די מלהיבות מאחר ומג’נטו 2 רק התחילה לפרוס את כנפיה, ובינתיים אנחנו לא יודעים בדיוק אילו אפשרויות אחרות יושקו עם ההצגה של הארכיטקטורה החדשה.
זה די בטוח שמג’נטו תשלוט בתחום ה ecommerce ב-2010s, תודות לעובדה ששני המפתחים הישראלים ב-Varien העזו לחלום בגדול מאשר לעשות Fork ממערכת קודמת, ובמקום זה יצרו את הפלטפורמה שהיום היא הבחירהה הברורה של כל חברה גדולה המכוונת להשיג הצלחה גדולה בתחום הסחר האלקטרוני!

מקווה שהייתי לעזר והצלחתי לסקור את המערכת בצורה הטובה ביותר, שיהיה בהצלחה בהמשך.

 

About author

Comments (2)

[…] לאחר שסקרתי בקצרה את ההבדלים בין Magento CE ו Magento EE ומעט היסטוריה של המערכת, מומלץ לקרוא את הפוסט הבא לסקירה המלאה: סקירת החנות הוירטואלית מג'נטו לשנת 2017 – ההיסטוריה והתכ… […]

הגב

[…] זה אסקור את הגרסה החדשה של מג'נטו הלא היא מג'נטו 2 שאותה סקרתי בעבר – אשר יצאה מעט […]

הגב

LEAVE A COMMENT

Make sure you enter the(*) required information where indicated. HTML code is not allowed

הזמן שלך יקר

השאר פרטים ונחזור אליך - יעוץ חינם
החברה המובילה בישראל לבניית חנויות מג'נטו מקצועיות
הזן פרטיך ונציג MagentoIL יתקשר אליך בעוד כמה רגעים...
צרו איתי קשר
מעוניין בייעוץ חינם? הזן פרטיך ונציג MagentoIL יתקשר אליך בעוד כמה רגעים...
צרו איתי קשר

Theme Settings